Kaksplus.fi

lauantai 7. helmikuuta 2015

Ajatuskiemuroita







Eilen oli ihana aurinkoinen ilma! Oli pakko ostaa taas tulppaaneja.
Viikko on ollut tosi väsyttävä. Sairastupa jatku tällekin viikolle ja itsellä vaihtui viikko sitten torstaina Citalopram Escitalopramiin ja vaikuttaa osaltaan olotilaan. Vaihto tehtiin hikoilun takia ja vähän se tuntuu helpottuneen. Keskiviikkona hain liput tulevaan Fifty shades of Grey-elokuvan ensi-iltaan! Jee! Heidin ja Mariannen kanssa ollaan menossa katsoon. Piristävää kun on jotain ohjelmaa tiedossa.

Oon saanut enemmän aikaan kotona. Eilen varsinkin aurinkoenergialla keittiötä sai ruotuun. Jotenkin vaan kun jotain saa siivottua niin etenkin olohuone ei vähän ajan siltä näytä että lelut olis kerätty ja imuroitu. Vaatehuone ei todellakaan näytä siltä, että se olis läpikäyty joulunaikaan. Pitäs silti muistaa että mitkä asiat vaikuttaa konkreettisesti meidän arkeen ja mitkä ei. Vaatehuoneessa on ovi, jonka voi sulkea. Mussa ei sellasta ole. Tai olis mut en tahdo sitä käyttää koska se ei auta. Alkaa taas löytyä sitä positiivista voimaa pyrkiä eteenpäin.

Torstaina oli terapia ja se oli hyvä käynti. Kävin aamulla vaa'alla ja se näytti sellasia lukemia että morjes vaan! Puhuttiin siis tästäkin aiheesta. Ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus, joten kyllä se fyysinenkin kunto vaikuttaa siis osaltaan tähän kaikkeen. 
Joo, mä liikun poikien kanssa aika paljon kun kävellään, mutta jotakin ekstraa kyllä tarvitaan. 
En tajua miten vaikeeta voi olla tehdä joku vatsa-kyykky-punnerrussarja. 

Yksi ongelma tässä on se, että mä tiedän liikaa. Mä tiedän miten kuuluis syödä ja liikkua ja toimia. Silti mulla ei oo voimia läheskään aina toimia niin. Koskee myös siivoamista. Tämän lisäksi mulla on taipumus syyllistää itseäni. Se ruokkii negatiivisia tunteita. Negatiiviset tunteet syö energiaa paljon. En jaksa toimia kuten on oikein. Syyllistän. Ja sitä rataa.
Yks ongelma on mulla herkuttelu ja karkit. Edelleen olen mielitekojeni vallassa vaikka hyvin olen vähentänytkin. Tähän liittyy tuo kuva tuosta purkista, jossa lukee kylpyläloma. Ehkä kun konkreettisesti se paljinto on tuossa niin saan mielitekoni valtaan karkkihyllyn edessä. 
Mun pitäis myös muistaa, etten haali näitä tehtäviä ja tavoitteita liikaa. Jonkinlainen suunnitelmallisuus vois olla hyväksi.  Konkretiaa kaipaan hirveesti näiden henkisten voimien kasvattamiseksi. Mulle tehdään siis lähete ravitsemusterapeutille. Sairaalalla järjestetään painonhallinta ryhmiä ja uskon, että tässä kohtaa kun henkiset voimavarat ovat kyseenalaiset niin siitä vois olla apua. 
Täytyis enemmän tänne blogiinkin ripittäytyä. 
Eka askel tuon purkin lisäksi on ruokapäiväkirja. En oo kokenu siitä olleen aiemmin hyötyä. Mutta ehkä nyt kun ensi torstaina se käydään läpi, niin siitä vois jotakin irrota. 
Liikkumisen motivaattoriksi mulla on Polar Loop aktiivisuusranneke ja se on kyllä hyvä! 

Tässä nyt tällanen lauantaipäivän ajatusoksennus, joka toivottavasti niksauttais joitakin juttuja oikeille kohdilleen!

Mukavaa viikonloppua kaikille lukijoille!
On muuten mahtavat yli 90 bloggerin kautta kirjautunutta, kiitos teille! :*




Seuraa:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...