Kaksplus.fi

maanantai 3. marraskuuta 2014

Ensimmäinen päivä osastolla

Marraskuun sateinen maanantai on kääntynyt iltaan ja pojat pikkuhiljaa rauhoittuneet unille.

Tänään oli ensimmäinen päivä osastolla. Vein ensin pojat päiväkotiin. Eino oli innoissaan ja Onni vähän itkeskeli. Kävelin keskustaan ja olin ajallaan perillä. Sain kaapin avaimen ja aamu alkoi kokoontumiselta. Oli tosi varautunut ja jännittynyt olo, mutta kerroin viikonlopun naamiaisista. Aamupäivän ensimmäinen juttu oli kävelylenkki ennen ruokailua. Ruokailun jälkeen seurasi ahdistuksen hallinta ryhmä, tänään aiheena virheelliset uskomukset. Aihe oli hyvä ja ajankohtainen. Lopuksi mulla oli aloituskokous ja paikalla oli jos jonkinmoista ammattilaista, joille taas kerroin koko stoorin. 
Meitä potilaita oli monenlaista, mukavilta kaikki vaikuttivat. Ja kaikkiaan positiivinen fiilis kun jännitys ja muu kotona lievittyivät.

Päivän haastavin asia oli odottaa tulevaa ruokailua. Mua on aina yläasteelta asti ruokasalitilanteet ahdistaneet. Koitin kävelylenkillä ajatella tarkemmin mikä niissä tilanteissa ahdistaa. Mieleen nousi mielikuva ruuhkaisesta ruokalasta. Minä tarjottimen kanssa etsimässä vapaata paikkaa. Mielummin sitä söis yksin käytävällä kun tunkee vieraiden porukoiden pöytään. Myös jotenkin siellä (muka) kaikki tuijottaa. Entä jos tiputan lasin tai lautasen? Se hiljaisuus mikä siitä seuraa. Huh! No meidän ruokapaikka osoittautui mukavaksi paikaksi. Ja ruoka oli hyvää!



Mukana mulla oli mun päiväkirja. Se ajatus iski aamulla pakatessa. Tuli olo että otan sen ja kynän mukaan. Siihen kirjasin tunnelmia ja fiiliksiä pitkin päivää. Se helpotti oloa. 
Hyvillä fiiliksillä siis kohti huomista ja tulevia kolmea viikkoa!

Poikien päiväkin oli mennyt hyvin. Onni nyt vähän syliä oli kaipaillut mutta eiköhän hänkin pian asetu. Luottavaisin mielin olen kun on tuttu paikka, tutut tädit ja kaverit. 

Huomenna on luvassa taide- ja musiikkiterapiaryhmät. Niitä olenkin odottanut eniten. 

Vähemmän sateista viikkoa kaikille! :)

1 kommentti:

  1. Minäkin kannan aina mukana päiväkirjaa! Kaikkialle! Helpottaa ahdistusta kummasti, kun saa ajatuksia selventää mustalla valkoiselle. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...