Kaksplus.fi

tiistai 15. marraskuuta 2011

Wnb hoitsu


Maanantaina oli pojalla edessä toinen yö uudessa sängyssään. 
Aloitettiin iltatoimet tavalliseen tapaan ennen seiskaa ja hampipesun jälkeen sänkyyn, Sininen uni ja vesihuikka. Lopputuloksena 16 sänkyynpalautusta ja tunti 15 minuuttia, ennen kuin luovutti. Molempina öinä muru on kömpinyt viekkuun, ensimmäinen kerta pelästytti, viime yönä jo osasin odottaa. Tänään kolmas ilta, tunnin ja viiden palautuksen jälkeen jäi sänkyyn. Aikamoinen  ero eiliseen verrattuna! :) Pakko sanoa, että ottamani linja tuntui sudelta jo syntyessään eilisen rallin jälkeen. Välillä oli ovella kattila kädessä, nyt naurattaa ajatella, mutta eilen ei naurattanut. Uskon kuitenkin vakaasti, että kun oon johdonmukainen niin menee perille. BB:n aikana tuli tuolta huoneestaan, nenä räkäisenä ja vähän yskitti. Rauhoittui kuitenkin kun vein takaisin ja annoin vesihuikan. Kun ei nyt vaa tulis kipeeks :( 

Oon myös tutustunut blogeihin, joita pitävät sairaanhoitajaksi haluavat sekä muutenkin etsinyt tietoa alasta. Kyllä se vaan mun juttu on! Odotan niin kovin tietoa. JA tulen pettymään suuresti jos mua ei valita. Kyllä mua vähän hirvittää, nimittäin ne piikitykset. Siis että mä joudun piikittämän toisia. Ei mulla mitään piikkikammoa ole, vaikka usein mua jännittää mennä verikokeelle jne, se tästä puuttuisikin. Mutta eiköhän meitä sitte neuvota, ettei jouduta kylmiltään iskee piikkii lihakseen :D


*Sairaanhoitajat eivät enää suorita erillistä erikoistumisjaksoa vaan opintojen loppupuolella jokainen opiskelija valitsee suppeamman erikoisalan vaihtoehtoisista ammattiopinnoista, joita ovat esim:


kuva täältä
*wikipedia

Siitä pitäisi sitten valita. Ei toki nyt ja matkan varrella mieli muuttuu varmasti, mutta tällä hetkellä mielenkiintoisimmalta tuntuu perioperatiivinenhoitotyö, tehohoitotyö, pediatria sekä geriatria. 
Olen nyt innostuneempi kuin vielä esim. keväällä. Jotenkin rennompi olla kaikin puolin. Sen ovat ystävätkin huomanneet. 

Mutta nyt nukkumaan!





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...