Kaksplus.fi

keskiviikko 16. helmikuuta 2011

"Keskiviikon keskipäivä kesäkuussa kukoistaa."

Eilen oli mukava päivä! Harmi vaan kun ei ollut kameraa mukana, kun lääkärireissulla ykskaks päätin, että poikkeamme Ensikotiin. Tuuri kävi, sillä he aikoivat viettää ystävänpäivää. Miian kanssa tehtiin suklaakakkua ja muuten tarjolla oli karkkia, tortilloja, keksejä ja suolakeksejä+juustoja. NAM :) Vitsit oli Miian poikakin kasvanut! :) Aloitin siellä tekemään lorupussia Eikalle. Seuraavaksi päästään askartelemaan runokortteja! :) Mä niin tykkään tehä käsilläni juttuja.
Mun mielestä ois kiva, jos siellä järjestettäisiin jokin ryhmä, mihin sais vanhatkin asukkaat osallistua. Just olis jotain käsitöiden tekemistä. Tekis niin paljon mieli tehä pojalle ja itselle vaatteita, mutta kun mulla ei ole ompelukonetta ja saumuria. Että jos Enskan henkilökunta tätä lukee, niin alkakaas ideaa kehitellä! Se olis samalla voimaannuttavaa, tulis lähdettyä täältä kotinurkilta kauemmas ja samalla vois vaihtaa kuulumisia. Minä ainakin osallistuisin HETI! :)
Tänään Perhetuvalla maalattiin, sillä aikaa kun lapset nukkuivat päiväunia. Sekin tuntu kivalta pitkästä aikaa! Perhetyöntekijän käynnin olin kokonaan unohtanut. Ihmettelin et kuka ovikelloa soittaa :D Olin vielä merkannut ylöskin sen. Sain pyykit viikattua ja yleisilmettä siistittyä.
Äitikin kävi. Hän leikki Eikan kanssa, niin mä tiskasin. Eikka ihan kiirellä konttaili mamman luo eteiseen! Oli Eikallakin tainnut olla ikävä :) <3

Muijat töihin siitä - Hesarin kolumni tuo juttu pisti mulla veren kiehumaan. Siis olenko minäkin TYÖTÖN, jos mulla on työpaikka ja olen lapsen kanssa kotona? Onhan toki niitäkin, joilla ei ole työtä, mut eiköhän jokanen ihminen päätä ite, mikä on omalle perheelle hyväksi. Koen olevani oikeutettu olemaan kotona lapsen kanssa, niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Olenhan mä veroja maksanut työnteosta ja äitiys-ja vanhempainrahoista sekä opintotuista Yhteiskunnan varoilla tätä ei oikeastaan edes TUETA sanan varsinaisessa merkityksessä. Monet äidit jättäytyvät työttömiksi, kotihoidontuen sijaan, sillä näin saa hieman paremmat päivärahat. Siksi varmaan kotiäitiys "johtaa" työttömyyteen.
En tuomitse niitä, jotka mahd. pian menee takaisin töihin, enkä niitä jotka jäävät kotiin.
Tuomitsen ne ihmiset, jotka makaavat päivät himassa tekemättä mitään ja sossu elättää heidät, eikä heidän tarvitse kuin kerran kuussa käydä työkkärissä. Ei tarvi mennä koulunpenkille eikä etsiä töitä, sillä rahaa tulee kun vähän sossuun päin pieraisee, oli hän sitten äiti, isä, nuori, aikuinen ja perusterve.
Hirveää yleistystä tuo teksti. En arvosta.

Kiitos anteeks näkemiin! :D

1 kommentti:

  1. Joo en yhtään ihmettele jos laitto kiehumaan toi kolumni. Niin täälläkin..

    Mä kans haaveilen kovasti, että opettelisin tekee vaatteita itse. Ompelukone löytyy, saumuria ei. Ja pitäs opetella suunnittelee ja tekee kaavoja. Ajattelin että joku kerta ilmoittaudun työväenopistolle johonkin kurssille, jossa oppisi alkeet :)
    Neuloahan osaan, mutta siinäkin on vielä paljon opeteltavaa ja se on hitaampaa kuin ompelukoneella hurauttelu ..
    Olis niin ihana nähdä omilla lapsilla omatekoisia vaatteita.. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...